Gif Deneme 1-2

Bu akşam adı ön gösterim olup aslında ön gösterim olmayan Star Wars ön gösterimine davetiyem vardı ama gitmedim. Onun yerine eve geldim, Bro’yu gezdirdim, bir süredir almak istediğim cins bir çiçek vardı ondan aldım, eve döndüm, odaya geçtim ve Gökçe’nin Amsterdam’dan aldığı, ben bisiklet kullanırken giyerim diye bana bıraktığı, asıl işlevi yağmurluk olmakla birlikte bence çok iyi bir kostüm de olan yağmurluğu giyip biraz fotoğraf çektim.

Fotoğrafları bilgisayara attım, tabi ki de adında “easy” geçen bir gif maker uygulaması indirdim. Ben mac kullanıyorum, apple store’dan indirdim ama chrome store’da da bence bu işi görecek bir şeyler vardır. Blogu açtım, bunu yazmaya başladım. Noktamı koyduktan sonra blogtan gif maker’a geçtim. (Anlatıcı burada dediklerini yapacak)

(ve anlatıcı geri dönüyor. tam 3 saat geçmiş, gece yarısı olmuş)

Gif maker’ımda, fotoğraflarla oynadım. Bir kaç gif çıkardım, sonra oynamaya devam etmeyi planlıyorum.

Gif çok seviyorum ama az yapıyorum. Gökçe yağmurluğu verdiği anda loş ışıkta bu nacizane kostümle fotoğraf denemeleri yapmalıyım demiştim. Fotoğrafları neden bugün çekmeye karar verdim? Neden gif yapmayı deneyeyim dedim, bilmiyorum. Belki de filme gitmediğim için :)

0.50el

Aradan bir gün geçti. İlk gif yapım denemelerimin tahmini yayın zamanı, her projenin uzaması gibi uzadı.

Birinci hata: fotoğrafları resize etmemek (boyutlarını küçültmemek). Fotoğraf boyutlarınız küçük olmazsa dev boyutlu (60 MB) gif dosyalarınız oluyor. Göndermek dert, yayınladığında interneti kötü olanlarda takılacak edecek neyse yani olacak iş değil.

Sonra fotoğrafları resize ettim. Online uygulamalar da var, benim bilgisayarda Photoscape X var, onu kullanıyorum. Ara yüzü basit, kolay çözülecek bir uygulama. Resize ettiğim fotoğrafları (10 adet 75’er KB) gif haline getirdiğimde 4.6 MB’lık bir dosya oldu. Bu boyut halen mobil cihazda kullanmak için büyüktü. İnternetlerde genel gif boyutu için de büyük aslında galiba. (Bilmemek değil, öğrenmemekten yürüyor) Neyse, bu gif’i de aldım online bir uygulama olan http://ezgif.com/ sitesinde gif formatıyla resize ederek boyutunu küçülttüm. Böylece elimde bir adet 547 KB’lik bir gif oldu.

Bunu mobil cihazıma almam gerekiyordu çünkü tabi ki de Instagram’layacaktım. gmail kullanıyorum, kolayca upload ettim, dosyayı telefona aldım ve yine “ve fakat…” oldu. iphone kullanıyorum ve iphone cihaza gif dosyasını kaydettiğinizde tek karelik bir imaj dosyası yani bildiğin fotoğraf olarak kaydediyor.

Haydaaa…diyerek tabi ki de Google’ladım ve karşıma bu arkadaş çıktı. Video ingilizce. Kısaca yaptıklarımı anlatıyorum.

Eleman gif dosyasını telefondan kendisine gifi mesaj atmış bir arkadaşından alıyor. Yani o, telefonun mesaj bölümünü açıp gife tıklayıp save yapıyor ben gmail ekinden yapıyorum aynı olayı. Fotoyu başka yollarla da atabilirsiniz telefonunuza sonuçta.

Gif’i save ediyorsunuz, albumunuze imaj olarak atıyor o dosyayı. Fotoğraflarınızın olduğu dosyanın altında yeni bir album oluşturuyorsunuz ve albume imaj olarak kaydedilen gif dosyasını bu yeni oluşturduğunuz albume taşıyorsunuz.

Sonra bu album içine attığınız dosyayı alıp tekrar mesaj atıyorsunuz ve yine mesajlarının olduğu bölümden alıp yeni oluşturduğunuz dosyaya save ediyorsunuz. Gidip dosyada açıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki gif gibi animated şekilde çalışıyor, artık tek bir imaj değil :) Elemanın dediği gibi garip ama böyle bir yol var, başka da vardır belki.

Instagram’da post etmek için ise bu dosyayı video olarak telefonunuza kaydetmeniz gerekiyor. Bunun için ücretsiz bir uygulama olan gifshare’i indiriyorsunuz. O uygulama ile gif’ini video yapıp albumlerinin arasındaki videolar dosyasına kaydettiğinde, Instagram’da post edilebilir formatta bir videon olmuş oluyor.

Yine ve fakat benim için iş burada da bitmedi. Bu arada aynı akşam post ederim hesabı ile başladığım bu postun 3. gecesindeyim. Üstteki bölümü dün geceyarısı yazmıştım. Nasıl başardım çok emin değilim ama bugün yaklaşık 14 saat uyuyarak bir yetişkinlik dönemi rekoru kırdım galiba:)

Bu ayı uykusundan uyandıktan, sonra sersem ama bir yandan uzun ve huzurlu bir uykudan uyanmış ayı dinginliğimle gif’i blog’a post etmekle uğraşmaya başladım. Tam bu dakikada kendime sorduğum soru şu: işin pratiğini deneyerek öğrenmek yerine acaba önce açıp okuyarak teorisini mi öğrenmeliydin Zeynop? 14 saatlik uyku neye yaradı sorumun cevabı da bu soruyu soracak bir olgunluk getirmiş olması mı acaba? Tamam geyiğe sarmadan bu gif challenge’ımın hikayesine devam ediyorum.

Gif dosyası dediğin bir imaj dosyası olarak görünüyor. Yani bir yerlere yüklemeye çalıştığında o yer (Youtube, WordPress etc) bir fotoğraf olarak alıyor ya da hiç almıyor. Ben bu çılgın projeyi cihaz geçişleri eşliğinde yaptığım için olay iyice ameleliğe bağladı :) Neyse, gif’in video formatlı hali telefonda vardı, onu bilgisayara aldım. Ve fakat işte asıl challenge bu değil, o video dosyasını sonsuza kadar loof edecek, yani gif gibi çalışacak hale getirmekti. İşte sayın okuyucular bunu yapamadım :)

Şurada, bana pro olan uygulamaların kullanımına dair ve yapılamayacağına dair ‘siktir et’e getiren çeşitli öneriler var :) Ama ben şimdilik duruyor ve elimdekileri sunuyorum…

Ben fotoğrafları iphone timer’la çekiyorum. 10 sn’ye kurup yerime geçiyorum. Bro bu sırada enerji patlaması yaşıyor. Bu patlamayla yaptığı hareket kendi cinsi olan puglara özel bişi, pugtona deniyor:)

Loop eden bir gif olmasa da video haliyle işte şöyle;

 

Bir Cevap Yazın

