hello pms…

“nerelisin?” diye sormak ayıp. bu sorunun soruluş nedeni ya da cevabı günümüz şartlarında, hem lokal hem global boyutta, bir çeşit ayrımcılığa mahal verebileceği için ayıp. sonuçta ayıp diye bir şey var. sen ayıbı nasıl tanımlarsan tanımla. istersen ayıp demeyelim de insanlık suçu diyelim…

“bayan” demiyoruz. neden? çünkü “erkek”e erkek derken, kadına kadın demememizin (diyemememizin) nedenini sevmiyoruz. güzel oldu, değil mi? açalım mı? yok hayır, açmayalım. sayınız çok yüksek değil, sizleri az çok biliyorum. böylesine basit bir şeyi açıklama ihtiyacı duymamalıyım.

evrim teorisi konusunda ne düşünüyorsunuz? aklınıza “maymunu kim yarattı o zaman?” sorusu geliyor mu? yok, hiç sanmıyorum. bilimin bu kadar ciddiyetsiz olup konuyu orada bıraktığını düşünüyor olamazsınız. sizler bu memleketin eğitim görmüş, iş bulamasa da bilim yuvası olan üniversitelerine gitmiş insanlarsınız. tabii ki bilimin nasıl çalıştığını biliyorsunuz.

kadın mısınız? pms dönemlerinizi fark edebiliyor musunuz? pms’nin ne demek olduğunu bilmeyen de yoktur aranızda. yok yok, kadın erkek ya da artık nasıl tanımlıyorsanız cinsel kimliğinizi, hepiniz biliyorsunuzdur. peki pms dönemlerinizde sizde ne gibi değişiklikler oluyor? a, aranızda avukat var mı? söyleyebilir mi; hiç pms döneminde suç işlediği için cezai indirimden faydalanan kadın var mı?

geçtiğimiz haftanın sonu itibari ile alışmadığım bir sıklıkta tahammülsüzleşince hayatımda ilk defa bir pms dönemimin başlangıcına şahit olmuş oldum. bundan önce fark edememiş olmam apayrı bir yazının konusu olsun diyerek sıyrılayım. ayol o ne öyle? yahu ben bu yaşıma kadar iyi idare etmişim. bazı taşlar şimdi daha iyi oturuyor yerine. gerçekten, kafamın içinde ampüller yandı.

bakıyorum bir kaç gündür, normal şartlar altında kabullenmiş olduğum için idare edebildiğim pek çok durumu kendim için kriz haline getirmekteyim. basitten karmaşığa, konusu neredeyse tamamen “insan” olan bu durumlar karşısında huşu ile sinir krizi arası maraton koşuyorum. lanet olsun pms. evrime inanamayan insanları dinlemek istemez oldum, muhattabım olmadığı halde bana zaten halihazırda bildiğim bir şeyleri patronvari tavırlarla öğretmeye çalışanlara dayanamaz oldum, kavşakta soldakine yol vermeyenin kaportasına vurma fantezileriyle yaşar oldum. lanet olsun. hepinizi kesebilirim.

memleketini sorduğum insanlar olmuştur. ama son günlerde bana soranlara “tc kimlik numaramı ve annemin evlenmeden önceki soyadını da vereyim istersen” demeye başladım. geçen biri hasbelkader “küçük hanım” diyiverdi, “beeen 33 yaşında, evlenmiş, boşanmış ve şu an çok sinirli olan bir kadınım” diye cevap verdim. henüz kimsenin kaportasını yumruklamış değilim, regl olana kadar araba kullanmamayı düşünüyorum.

“iyi hal indirimi” var ya, kesinlikle “pms indirimi” de olmalı. hayatın faniliği kadar aniliği de var, her an her şey olabilir. tıp kabul ediyorsa, hukuk da tıbbı, yetkili bir merci olarak görüyorsa, gelsin pms indirimleri… hakkını verin ama :)

 

pms 3

Bir Cevap Yazın

